Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Négy lélekgyógyító módszer

2013.07.25

 

Négy lélekgyógyító módszer
 

delfinek.jpg

 
Kabai Judit - Wellness magazin 2007. 12. 06.
Már az életminőségünket romboló akadályok felismerése is nagy mérföldkő lehet, a következő lépcsőfok megtétele azonban még ennél is nehezebb: megoldást kell találnunk a problémánkra. Ha egyedül nem boldogulunk, számtalan módszert hívhatunk segítségül.

 
Minden második ember lelki eredetű problémával küzd. A határidők közé szorított napi menetrend feszített tempóját hosszútávon nagy kihívás tartani. Aztán egy idő után már nem bírjuk a terhelést, egyre nehezebben végezzük feladatainkat, végül pedig lehangoltsággal, szorongással, depresszióval vagy pánikbetegséggel fizetünk azért, mert nem figyeltünk eléggé önmagunkra. A gödörből nem könnyű kitornázni magunkat, és talán úgy érezzük, egyedül nem is boldogulunk. Megoldásban nincs hiány, egyre többféle módszer kínálja magát, csak a pénztárcánk és a képzeletünk szabhat határt annak, milyen módszer mellett döntünk.
Egy dolgot azonban nem szabad elfelednünk: lelkünk gyógyulásának legfőbb akadálya a hitünk hiánya lehet. Ha nem hiszünk magunkban és a gyógyulásunkban, akkor semmilyen terápia nem segíthet rajtunk.
 
Életvezetési tanácsadás: Közelebb a céljainkhoz
Az USA-ban már régóta hódító, és nálunk is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő life coaching nem terápiás módszer. Nincs szükség a múltbeli események feltárására, sem a testünkből érkező információk észlelésére ahhoz, hogy javítsunk az életünk minőségén. A coaching sajátos technikákkal vezet rá minket arra, miként kerülhetünk közelebb a céljainkhoz. A life coach csak kérdez, nem magyaráz, nem okít, és nem próbál tanácsot adni, az egyetlen, amit tesz, hogy figyel ránk, és lényegre törő kérdéseinek köszönhetően rávezet minket arra, hol hibáztunk, és min kellene változtatnunk ahhoz, hogy az életünk jobban működjön. Segít megfogalmazni céljainkat, segít megtervezni az oda vezető utat, és el is kísér minket ezen. Egyenrangú partnerként viselkedik, sosem ítélkezik, nem írja elő, hogy mit kell tennünk, viszont általa önismeretünk új töltetet kap, és arra is képessé tesz, hogy új célkitűzések felé forduljunk.
Mikor ajánlott?
Elégedetlenség, kapcsolati, párkapcsolati problémák, önbizalomhiány, határozatlanság, ingerültség, stressz esetén.
Ahol bővebben tájékozódhatsz: www.coaching.lap.hu


Kineziológia: Az izmaid mesélnek helyetted
A kineziológia holisztikus személyiség-, illetve képességfejlesztő módszer, hiszen azáltal, hogy pozitív irányba befolyásolja testünkben az energiaáramlást, öngyógyító képességünket is fejleszti. Kidolgozása dr. George Goodheart csontkovács nevéhez fűződik, akinek feltűnt, hogy betegei minden kezelés után ugyanazzal a problémával keresik fel őt. Ekkor látott neki egy merőben új módszer kifejlesztésének, mellyel már nemcsak a tüneteket, hanem magukat az okokat is képes volt feltárni, és egyúttal megszüntetni. Véleménye szerint ugyanis a betegségeket egy bizonyos életesemény indítja el, izmaink pedig minden negatív élményt eltárolnak. Goodheart kidolgozta az izomtesztelés módszerét, melynek segítségével a gyógyító választ kaphat arra, honnan ered az adott probléma, és feltárja, hol akadt el az energiaáramlás a testben, illetve hogy ezt milyen esemény váltotta ki. Izmaink ugyanis elernyednek, elgyengülnek a kellemetlen emlékek felidézésének hatására, így a kineziológusnak az izomerő-változás lesz a segítségére, mivel „belső tudásunk” egyértelmű igen/nem válaszokat ad. Miután tisztázza, mikor és hol történt az életünket negatív irányba terelő változás, képes lehet kijavítani a működési zavarokat. Az „oldás” után életünk olyan fordulatokat vehet, amelyeknek köszönhetően képesek leszünk elérni a megfelelő energiaáramlást és megvalósítani az álmainkat.
Mikor ajánlott?
Pánikbetegség, depresszió, lelki diszharmónia, stressz kialakulása esetén.
Ahol bővebben tájékozódhatsz: www.kineziologia.lap.hu
 
Transzperszonális pszichológia: Nyugalmat hozó légzés
Jung használta először ezt a kifejezést, utalva arra, hogy életünket nemcsak mindennapi tapasztalásaink határozzák meg, sorsunk alakulásában a szellemi, spirituális élményeink és a meditációs tapasztalataink is szerepet játszanak. A legtöbben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget ezeknek, de ha képesek vagyunk kitörni a hétköznapi keretekből és elfogadni a spiritualitást, új út nyílhat meg előttünk, amelynek segítségével mélyebb önismeretre tehetünk szert, feltárulhatjuk bonyolult lelkünk titkait, képesek lehetünk megérteni cselekedeteink, belső vágyaink és félelmeink okát. Ha megismerjük a tetteink hátterében meghúzódó indítékokat, feltárulhat a múltunk, biztossá válhat a jelenünk, és félelemtől mentessé a jövőnk. A módszer alapján ráébredhetünk arra is, hogy a testi tüneteinket milyen lelki problémák idézik elő. Az irányzat középpontjában a légzés áll, melynek megfelelő használatával képesek leszünk lazítani, megnyugodni és meditatív állapotba kerülni.
Mikor ajánlott?
Depresszió, pánikbetegség, párkapcsolati gondok, önértékelési zavarok, kommunikációs problémák, meddőségi problémák esetén.
Ahol bővebben tájékozódhatsz: www.transzperszonalispszichologia.lap.hu
 
Hellinger-módszer: A kiegyenlítődés törvénye
A Bert Hellinger által a múlt század végén kidolgozott terápia a család szerepét hangsúlyozza problémáink kialakulásában. Hellinger a pszichoanalízis, a családterápia és a hipnózis működési szabályait tanulmányozva építette fel saját módszerét, amely sok megmagyarázhatatlannak tűnő elemből épül fel, mégis működik. A családfelállításnak is nevezett módszer felfogása szerint problémáink kialakulásáért nem csak és kizárólag a mi életünk és annak eseményei hibáztathatóak, hiszen sorsunk összefonódik a családtagjaink sorsával. Hellinger szerint működik egy nagy közös lélek vagy energiamező, melybe családunk minden tagja beletartozik. A mezőben a „kiegyenlítődés törvénye” uralkodik, azaz a család valamely tagja szolidaritást vállal, azonosul a tragédiát elszenvedettel, tudat alatt segíteni kezd neki, hozzá hasonlóan kezd élni. Emiatt azonban nem a saját életét éli. A terápia során a résztvevők a többi jelenlévő közreműködésével felállítják a saját családjukat. A szereplők képesek úgy reagálni, érezni és viselkedni, mint azok, akiket megszemélyesítenek, és a probléma szinte azonnal felszínre tör.
Mikor ajánlott?
Feldolgozatlan problémák, depresszió, szorongás, párkapcsolati gondok, önbizalomhiány esetén.
Ahol bővebben tájékozódhatsz: www.hellinger.lap.hu

 

csalad0.jpg

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.